Een relatiegeschenk zorgt ervoor dat je credits opbouwt bij je relaties. Bovendien vergroot je je merkwaarde en wordt de krijger elke keer weer herinnerd aan jouw bedrijf. Wat is er beter dan je klanten op het toppunt van ontspanning aan jou laten denken? Geef daarom een relatiegeschenk met ontspanning cadeau!

Een potje kaarten

Als je op zoek bent naar relatiegeschenken met waarde, denk dan eens aan een pak speelkaarten. Grote kans dat die in de la belanden, maar ook met regelmaat op tafel verschijnen. Een stok kaarten gooi je niet zomaar weg, daar moet eerst avonden mee gespeeld worden. En met elk potje ziet men je logo voorbijkomen. Niet alleen voor jouw klant, ook voor zijn gasten. Win-win!

Weekendje weg

Wie regelmatig een weekendje weg gaat weet: een handige tas is niet verkeerd. Je kunt dus als je relatiegeschenken uitzoekt denken aan een mooie reistas, een bedrukte toilettas of een functionele koeltas. Als je kiest voor die laatste, is de kans groot dat de krijger het een nuttig cadeau vindt. Een koeltas is immers altijd handig: als je een stuk gaat fietsen voor een paar blikjes drinken of als je boodschappen gaat doen voor je diepvriesaankopen.

Met de kinderen

Vakantie en spelletjes met de kinderen hoort een beetje bij elkaar. Een frisbee, strandbal of beachball setje, dat blijft leuk. Ook een drinkfles met je logo kan een handig cadeautje zijn, net als een picknickmand of poncho. Het is immers niet elke dag mooi weer: ook niet op vakantie. Een paraplu met jouw bedrijfsnaam is nuttig. Maar of je er nu op zit te wachten dat je klanten alleen aan je denken als het regent…

Troep

Waar niemand op zit te wachten, zijn relatiegeschenken die niet nuttig zijn. Het zoveelste T-shirt met logo of pen zónder logo: grote kans dat het bij het afval belandt. En dat is zonde, er is zonder jouw cadeautje al rommel genoeg op de wereld. Denk daarom goed aan de krijger. Wie geef je een relatiegeschenk en wat voor type mens is dat? Een niet-roker wordt niet blij van een asbak. Een niet-sporter niet blij van een bidon.

Redacteur